19 Mart 2014 Çarşamba

Doğukan Doğan-Adını Şiir Koydum Şiir Kitabı





Her Aşk, 
Özünde bir ağaca benzer. 
Ona bakarsan koca bir çınar olur, 
Bakmazsan fidanken solup gider. 
Aşk senden çok şey değil, 
Biraz güneş biraz da su bekler. 
Aşkta güneşi sevgi, 
Suyu ise şiir temsil eder… [D.D] 




Doğukan Doğan internette şiir kitabını yayınlamış bir şair. 

Şiir kitabına “Adını Şiir Koydum Adını” vermiş.

Uzun zamandır şiir okumamıştım ve Doğukan Doğan’ın kitabı aklımdaydı. 

Hazır Bahar Okuma Şenliğindeki kitaplardan biri şiir kitabıyken hemen okudum bitirdim.

Şiir kitabı 34 tane şiir içeriyor. 
Şiir okumaktan pek hazzetmesem de Doğukan Doğan’ın kitabını severek okudum. 
Eğer siz de okumak isterseniz linkler aşağıda :)

Buradan ya da buradan . Keyifli okumalar :)



Adını Şiir Koydum
Doğacak çocuğumun Adını Şiir Koydum,
Göbek adını ise AŞK…
Sadece sanaydı.
Birbirini kovalayan milyonlarca cümlenin içinde bulunduğu,
Üzerine çay dökülüp sararmış binlerce kâğıt.
O cümlelerin içinde ki ben olmayan bütün senli kelimeler.
Kelimeler içinde ki ikili, üçlü ya da AŞK gibi tekli heceler ve
O heceler içinde ki tüm sesli ila sessiz harfler.
Sanaydı sadece, sen gitmeden önce.
Ama Şiir doğmadan çok önce sen gittin.
Sen gittikten az sonra da;
Aklım Şeylerle Kurcalandı,
Asabım Şarkılara Kızdı,
Ayrılıklar Şehirlerden Kaçtı,
Ağaçlarımı Şaibeli Kestiler,
Aklarımı Şuursuzca Kirlettiler,
Anlamlandırdıklarımı Şartlandırıp Küçülttüler,
Ağlarken Şemsiyelerimi Kapattılar,
Atlıkarıncamı Şekerlerle Kandırdılar,
Aslımı Şefkatle Kırdılar.

Daha sonra;
Aniden Şenlendi Kadehlerim,
Ardından Şaşırdı Kalbim,
Aslında Şifaydı Kelimelerim.
Biliyor musun?
Ben hiçbir zaman gitmeni gelmenden daha çok istemedim.
Şimdi anlıyorum.
Meğer hiçbir zaman doğmayacak,
Doğsa da benim olmayacak çocuğumun Adını Şiir Koymuşum,
Göbek bağını kesmeden de AŞK olsun istemişim.
Giderken gözleri yerine,
Göbeğinden öptüğüm kişiden doğacak çocuğumun göbek ismini.
Ayrıca, yaşadığım tüm hayatıma da anlamla yüklemişim.

Belki bilerek belki de bilmeyerek bu üç harflik tek heceyi…






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder