1 Aralık 2012 Cumartesi

Sabahattin Ali-Kuyucaklı Yusuf Bitti



Yazar:Sabahattin Ali
Sayfa Sayısı: 220
Baskı Yılı: 2012
Dili: Türkçe
Yayınevi: Yapı Kredi Yayınları

Arka Kapak

"Bu manasız ve yabancı hayatta bir tek şeye hakikaten sarılmış, hakikaten inanır gibi olmuştu. Bu da karısı idi. Muazzez'in varlığı Yusuf için büyük, boşlukları dolduracak mahiyette bir şey değildi, fakat onun yokluğu müthişti. Onun bu kadar sebepsiz yere, bu kadar insafsızca Yusuf'un hayatından koparılması çıldırtacak kadar acı idi. Hayatında asıl aradığı şeyin Muazzez olmadığını biliyordu, fakat Muazzez olmadan bunu aramaya muktedir olamayacağını sanıyordu."

Kuyucaklı Yusuf Türk edebiyatının belki de en romantik kahramanıdır. Hayatın ve insanların zalimliği karşısındaki naif duruşu ile bir yandan trajik bir sona ilerlerken, bir yandan da yaşadığı lirik aşk hiyakesinin kahramanı olarak edebiyat tarihinde yerini almıştır.


Kuyucaklı Yusuf Sabahattin Ali'nin yazmış olduğu ilk roman benimse Kürk Mantolu Madonna'dan sonra okuduğum ikinci romanı. anne ve babasının acı ölümünden sonra kaymakamın yanına yerleşen yusuf'un hikayesini anlatıyor. 

Kürk Mantolu Madonna kadar olmasa da güzel bir romandı. sonu hüzünlü bitmeseydi daha güzel olurdu bana göre..

4 yorum:

  1. Merhaba :) Ben hediyeleşme etkinliğinde sizinle eşleşmişim mailinizi bulamadım. Size nasıl ulaşcağım?

    YanıtlaSil
  2. Nur Bojuk olarak katıldığın etkinlikte Büşra ile eşleştin. E-posta adresini yollarsan memnun olurum. BEN: zeyneperkul@gmail.com
    Eşleştiğin BÜŞRA: busraoner95@gmail.com
    Bu da Eşleşme yazısı
    http://zeynepin-bebegi.blogspot.com/2012/11/etkinlik-eslestirmesi.html
    Kucakladım!

    YanıtlaSil
  3. Kitabı beğenerek okumuştum çünkü tanıdığım bildiğim mekanlarda geçiyordu eser. Ki benim en sevdiğim şey okuduğum kitaptaki mekanları kitap bittikten sonra bir kez daha gezmek kahramanların yerinde hissetmek kendimi :)

    Ecenur B.
    http://filmdizikitapdelisi.blogspot.com/

    YanıtlaSil