16 Aralık 2012 Pazar

Laurent Gounelle-Tanrı Daima Tebdil-i Kıyafet Gezer Bitti :)



bir ay önce okumuş olduğum bir kitaptı ama ancak yorum yazabildim :) 

Baskı Yılı:2012
Yayınevi:Pegasus
Dili:Türkçe
Sayfa Sayısı:448


Tanrı Daima Tebdil-İ Kıyafet Gezer
Mutluluğun kapını çalmasını bekleme, sen ona git 
Hayatını değiştirecek roman bu işte!
Bir düşünün. İntihar etmek üzeresiniz. Bir adam hayatınızı kurtarıyor, ama karşılığında sizinle bir anlaşma yapıyor. Bundan sonra o ne söylerse sorgusuz sualsiz yapacaksınız. Kendi iyiliğiniz için... Çaresiz, kabul ediyorsunuz ve hayatınızın iplerini tıpkı bir kukla gibi başkasının ellerine bırakıyorsunuz. Ve hayatınız eskisinden çok daha güzel oluyor. Yine de şüpheleriniz var: Bu adam aslında kim? Çevresindeki gizemli kişilerin sırrı ne? Sizden aslında ne istiyor?

Tanrı Daima Tebdil-i Kıyafet Gezer, kendi kendimize koyduğumuz engelleri, korkularımızı ve önyargılarımızı nasıl aşacağımızın, kaderimiz sandığımız mutsuz bir yaşamı, bizi mutluluğa götüren bir yolculuğa nasıl dönüştüreceğimizin hikâyesi.

"Laurent Gounelle bir mutluluk fabrikatörü... Eğer mutluluğun bir reçetesi varsa, Gounelle o reçeteyi biliyor olmalı."
Le Figaro

"Yeni Coelho." 
LExpress

"İnsanın kendini arayışı ve başkasını anlaması hakkındaki bu benzersiz roman, kendine güven ve özgürlük üzerine işe yarar tavsiyeler veriyor."
France Soir

"Sürükleyici ve kolay okunan bir kitap. Hem iyi bir kişisel gelişim kitabı hem de güzel bir roman. Bayıldım!"
Critiques Libres

"Sonuna kadar gizemini koruyan, mizahi ve şiirsel bir roman." 
Lest-éclair




alan greenmor  Fransada doğmuş ama annesinin evlilik olayından dolayı Amerikaya yerleşmiş bir adam. annesi onun hep başarılı olmasını istiyor ve böylelikle alan üniversiteyi bitirip tekrar Paris'e dönüyor. borsada hissesi olan işçi alma kurumu gibi bir şirkette işe başlıyor. kendilerine başvuran şirketlerin eleman ihtiyaçlarına göre elemanlarla görüşüyorlar ve en uygun elemanı seçiyorlar. rakamlarla da arası iyi bir muhasebeci de aynı zamanda.

alan, Paris’de yalnız yaşıyor. işine gidip geliyor ama işinden nefret ediyor.daha sonra audrey ile tanışıyor ve audrey hayatına renk katıyor fakat birden bire audrey yüzyüze bile konuşmadan ondan ayrılmak istediğini belirten bir mektup bırakıyor ve alan'ı terkediyor. zaten işini sevmeyen alan bir de sevdiği kadın tarafından terkedilince hayatına son vermeye karar veriyor.

kendini öldürmek için Eiffel Kulesine çıkıyor ve kendini tam boşluğa bırakacağı anda karşısına bir adam çıkıyor ve adı  Yves Dubreoil olan bu adam kendisi ile bir anlaşma yapmasını istiyor.eğer ölmekten vazgeçerse onun her istediğini yapacaktır ve hayatı değişecek. alan, çaresiz bir şekilde kabul ediyor ve olaylar buradan sonra başlıyor.

okumayanlar için devamını yazmayacağım :) benim yorumuma gelince roman, kişisel gelişim kitapları kadar sıkıcı değil aksine bazı yerlerini okurken keyif aldığımı da söylemeliyim. aslında kitabı okurken alan’la birçok ortak yönünüz olduğunu keşfedeceksiniz ve bu kitabı daha dikkatli okumanıza neden olacak ki ben de öyle oldu :) bu kitabı okuduktan sonra farkettim ki  hayata ve insanlara karşı çoğu zaman çekingen,tanımadığı ortamlarda hemen kızaran, muhabbete pek katılmayan ve  kendine güvensiz biriyseniz ki ben öyleyim bazen bu kitap size kesinlikle size yardımcı olacaktır :) siz de değişmek için karşınıza birinin çıkmasını beklemeyin unutmayın Tanrı herkesin içindedir bana göre :) 




4 yorum:

  1. Doğru çok güzelmiş elimdeki kitap bittikten sonra alıp okumaya çalışacağım :) Kayıp Gül Serdar Özkan'ı da tavsiye ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kayip gulu gecen sene okumustum ama beklentilerimi pek karsilamamisti canim..

      Sil
  2. Aslında ilk başlarda çok sıkıcıydı -iş yeri,istihdam-ama daha sonra sevmeye başladım.Sizin de belirttiğiniz gibi kendimde de bulduğum birçok kusru farkettim-gerçi pekte değişen birşey olmadı-birde aslında ben kişisel gelişim kitab'ların da kültürlerin de etkisi olduğunu düşünüyorum.Mesela,birçok şey ,birçok öneri bizim ülkemiz de uygulanamaz.O yüzden bana pekte birşey kattığını söyleyemiyeceğim :))Ama keyifliydi,birden değilde belli aralıklarla okunası bir kitap ve bolca altı çizilesice :))

    YanıtlaSil
  3. çok duyup, merak ettiğim bir kitap. senin yorumuna göre bana göre de bir kitapmış okumalıyım :) teşekkürler

    YanıtlaSil